"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar tukang sapu paling bergaya: Menyapu sampah dengan berkasut tumit tinggi dan skirt mini

Deyang: Gambar seorang tukang sapu sedang menyapu di jalan raya di Deyang di wilayah Sichuan dengan skirt mini hitam, stokin dan kasut tumit tinggi menjadi viral di media sosial China.

Ada sesetengah pengguna Internet menggelarnya ‘Tukang Sapu Paling Bergaya China.
Gambar itu tersebar selepas wanita itu dirakam seorang pengguna jalan raya minggu lalu dan memuatnaiknya ke Internet.

Ia menjadi viral dalam sekelip mata.

Akhbar Sichuan News berjaya menjejaki wanita itu, Liu Junhua di pejabat majikannya.

Bagaimanapun, menurut Liu, pakaian yang dipakainya itu bukan uniform yang sepatutnya dia pakai ketika menjalankan tugas.

“Saya tidak bekerja hari itu dan keluar membeli-belah apabila seorang rakan menelefon dan memberitahu dia tidak dapat bekerja. Dia meminta saya menggantikannya.

“Kerana tidak sempat untuk pulang dan menukar uniform, saya lakukan tugas itu dengan skirt mini dan kasut tumit tinggi,” kata Liu. - Agensi
-hmetro-

Tiada ulasan: