"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Akhirnya Ahmad Maslan dapat juga bersalam dengan Sultan Johor?



Akhirnya sultan salam Ahmad Maslan
View image on TwitterView image on Twitter
Mlm Jamuan Negeri sempena Kemahkotaan pada 31/3/15 di Persada JB. DYMM Tuanku Sultan Johor yg sentiasa mesra rakyat.
Selepas dikatakan tidak diendahkan sultan Johor, Timbalan Menteri kewangan Datuk Ahmad Maslan memuat naik gambar di Twitter yang menunjukkan beliau bersalam dengan Sultan Ibrahim Ismail Iskandar.

Gambar itu menunjukkan beliau tunduk sambil bersalam menggunakan kedua-dua belah tangannya dengan sultan, bersama tulisan berbunyi:

“Malam jamuan negeri sempena kemahkotaan pada 31/3/15 di Persada JB. DYMM Tuanku Sultan Johor yang sentiasa mesra rakyat.”


Bagaimanapun, status itu mengundang reaksi nakal pengguna Internet yang memperli tindakan itu.

“Selepas beberapa percubaan, di akhirnya berjaya dalam misi bersalam dengan sultan Johor. Tahniah,” kata seorang pengguna Twitter menggunakan akaun @IbnRamli1.

Manakala pengguna Twitter @Perlimaya pula berkata sultan terpaksa bersalam dengan Ahmad yang menghalang laluannya.

Sebelum ini terdapat rakaman video tersebar luas yang memaparkan Ahmad beberapa kali cuba bersalam dengan sultan tetapi tidak diendahkan.

Sultan bagaimanapun dilihat bersalam dengan orang lain yang mengerumuninya.

Baginda juga sempat melayan mesra rakyat jelata yang ada antaranya mahu bergambar selfie bersama pemerintah tertinggi Johor itu.

Video dimuat naik di Facebook “Amran Fans” itu ditonton lebih 100,000 orang, dengan orang ramai terus memperolokkan Ahmad.
-malaysiakini-

Tiada ulasan: