"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Cikgu belasah 16 murid sekolah rendah kerana kacau tidurnya

Cikgu belasah 16 murid kacau tidurnya
Cikgu belasah 16 murid kacau tidurnya Salah satu gambar yang tersebar menunjukkan salah seorang ibu murid mendedahkan kesan lebam pada badan anaknya.
GUANGZHOU – CHINA. Gara-gara tidurnya pada waktu tengah hari di sekolah terganggu, seorang guru di sebuah sekolah rendah di Selatan China dilaporkan bertindak gila memukul 16 muridnya, lapor media tempatan.

Ramai ibu bapa mula berkumpul di luar sekolah rendah itu keesokan harinya menuntut penjelasan guru tersebut alasan memukul anak-anak mereka.

Gambar yang dimuatnaik ibu bapa murid tersebut menunjukkan lebam-lebam pada bahagian belakang badan anak mereka.

Salah seorang murid yang hanya dikenali sebagai Ke mendakwa, selepas makan tengah hari mereka tidak dapat tidur lalu mereka berborak namun tiba-tiba guru tersebut masuk dan memukul mereka.

Berdasarkan laporan, guru yang bernama Yan mengajar subjek teknologi maklumat di sekolah itu untuk tahun dua mengakui memukul murid-muridnya gara-gara tidurnya terganggu dek suara bising mereka.

Ibu bapa dikatakan ada menerima mesej yang meminta maaf dari Yan yang ketika itu telah dibawa ke balai untuk disoal siasat.

Namun tidak dipastikan sama ada ibu bapa murid-murid tersebut menerima permohonan maaf Yan itu.

Tidur sekejap pada waktu tengah hari menjadi budaya di negara China sebelum kembali memulakan aktiviti termasuk di sekolah dan tempat kerja.
-sinarharian-

Tiada ulasan: