"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Gambar kilang proses daging manusia tersebar

Gambar kilang proses daging manusia tersebar
Beijing – China terpaksa menafikan dakwaan bahawa ia memerap mayat sebelum memasukkannya dalam tin dan dijual sebagai bahan makanan di Afrika selepas khabar angin mengenainya menjadi viral di Facebook.

Khabar angin mengenai penggunaan daging manusia itu mula viral selepas beberapa gambar kononnya mayat manusia dilapah tersebar di media sosial, kononnya dirakam di dalam kilang memproses daging.

Media Zambia dituduh menggalakkan penyebaran khabar angin itu selepas menyiarkan artikel yang kononnya memetik sumber dari kilang memproses daging di China.
Menurut satu ‘sumber’ dipetik, idea untuk menjual daging manusia sebagai bahan makanan tercetus selepas pihak berkuasa menyedari ia semakin kehabisan ruang untuk mengebumikan mayat.

Ada pula mendakwa kononnya Beijing mahu menjual ‘daging yang elok’ hanya kepada negara maju dan kaya.
-kualalumpurpost-

Tiada ulasan: