"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PM beli kereta terpakai berharga RM8,838 untuk isteri (Gambar)



LONDON: Sebagai Perdana Menteri Britain, David Cameron boleh berbelanja mewah tanpa perlu bimbang tentang duit, namun beliau memilih untuk berjimat apabila membelikan iste­rinya, Samantha kereta terpakai jenama Nissan Micra yang berharga 1,495 pound (RM8,838).

Menurut laporan laman web telegraph.co.uk, Cameron pergi sendiri ke pusat jualan kereta Witney di Minster Lovell, Oxfordshire dan memilih kereta Mark 3 Micra keluaran antara 2002 sehingga 2010 dengan enjin 1.2 liter serta kotak gear dengan pemanduan manual lima kelajuan.

Kata pemilik pusat jualan itu, Ian Harris, dia menerima panggilan telefon yang memberitahunya Cameron akan ke kedainya untuk membeli kereta, namun dia menyifatkannya sebagai gurauan oleh rakan.
-utusan.com-
Kalau PM Malaysia mungkin berlaku gempa bumi seluruh malaysia

Tiada ulasan: