"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


IKLAN TEKS

IKLAN TEKS Cuma RM10 Sahaja Hubungi: gigitankerengga@gmail.com

Wajah terkini bayi diselamatkan anjing

Bayi
Riyadh: Sebelum ini terdapat cerita viral ‘Anjing selamatkan bayi’ di akbar media sosial dan pada hari ni portal memuat naik gambar wajah bayi itu telah dewasa.

Anjing ini bertindak menyelamatkan bayi baru lahir dan hantar ke rumah penduduk berhampiran gambar seekor anjing ‘menggonggong’ seorang bayi yang baru lahir ini tersebar meluas di laman sosial.

Kejadian yang berlaku di Jordan itu, bayi perempuan yang baru lahir dan masih bertali pusat ini dibuang oleh ibunya di sebuah rumah kosong yang terbiar tanpa sebarang pakaian.

Bagaimanapun, mujur seekor anjing bwerwarna coklat terang ini menjumpai bayi berkenaan dan menggonggong keluar dari rumah terbiar itu dan membawanya ke rumah seorang penduduk berhampiran.

Netizen di media sosial pula tidak putus-putus memuji tindakkan anjing yang dianggap lebih berperikemanusiaan daripada ibu bayi itu.

Menurut gambar tersebut, telah menjadi viral di laman sosial di Arab Saudi beberapa bulan lalu di mana ia mungkin terjadi di dalam salah satu negara “Gulf Kingdom”. Tetapi Pada hari ini terdapat cerita tentang gambar bayi itu sudah membesar dan ini adalah gambar bayi tersebut.
-kualalumpurpost-

Tiada ulasan: