"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

PRK Balakong: MCA guna logo sendiri

MALAYSIADATELINE
MCA akan menggunakan logo sendiri dalam pilihan raya kecil (PRK) bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) Balakong pada 8 September nanti.

Presiden parti itu, Liow Tiong Lai berkata ia merupakan keputusan sebulat suara MCA yang akan disampaikan kepada BN kemudian.

Ditanya sama ada MCA akan keluar BN, Liow menjawab dengan peribahasa Cina.

“Biar saya ulang sekali lagi, BN sudah ming cun shi wang (BN hanya wujud pada nama, tapi realitinya sudah mati).

“Kita perlu tumpukan pada pembaharuan setiap parti. Kita masih percaya pada masa depan (MCA).

“Kita memasuki babak baru,” kata Liow pada sidang media di ibu pejabat MCA hari ini di petik Malaysiakini.

Kerusi majoriti pengundi Cina di bawah Parlimen Bangi itu kosong selepas Adunnya, Ng Tien Chee maut dalam kemalangan di Lebuhraya Grand Saga, pada 20 Julai lalu.

Pada PRU14 lalu, calon MCA, Lim Chin Wah hanya mendapat 10.9% atau 5,874 undi, manakala calon PAS, Mohamad Ibrahim Ghazali meraih 11.6% undi. Mereka kalah kepada Ng yang mendapat 41,768 undi.

MCA hanya memenangi sebuah kerusi Parlimen pada PRU14 melalui Timbalan Presidennya, Datuk Seri Wee Ka Siong di Ayer Hitam, Johor.

Sementara itu, Naib Presiden MCA, Datin Paduka Chew Mei Fun diumumkan sebagai pengarah PRK Balakong.

Hari penamaan calon PRK Balakong ditetapkan pada 18 Ogos ini dan hari mengundi pada 8 September nanti.

Tiada ulasan: