"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

IKSIM guna duit zakat untuk lawan Pakatan Harapan?

IKSIM dapat duit zakat untuk lawan Pakatan Harapan, akui Ustaz Engku Ahmad Fadzil
KU FARIS ISMAIL

10 OGOS 2018 - Polemik gelapkan perbelanjaan RM 7.4 Juta, Ustaz Engku Ahmad Fadzil terpaksa akui bahawa IKSIM mendapat dana dari zakat dalam melakukan agenda melawan Pakatan Harapan dalam PRU baru-baru ini.
"Jawatankuasa Baitulmal MAIWP telah meluluskan dana untuk IKSIM sebagai asnaf fi sabililLaah", Tulis beliau yang juga Fello IKSIM.

IKSIM adalah satu badan yang ditubuhkan oleh Najib Tun Razak untuk melawan Pakatan Harapan dalam PRU dalam membangkitkan isu-isu perkauman dan agama.

Disamping mewujudkan prejudis sesama rakyat Malaysia atas alasan agama dan kaum, antara modus operandi mereka dengan melakukan fitnah terhadap beberapa tokoh pemimpin Pakatan Harapan.

Ustaz Engku Ahmad Fadzil antara individu terkehadapan memfitnah golongan muslim yang berbeza pendapat dengan mereka sebagai wahabi, Liberal dan Plural. Malahan, beliau juga tokoh kehadapan menuduh sebilangan Non Muslim di Malaysia sebagai Kafir Harbi.

"Dengan dana yang diluluskan dan disalurkan oleh MAIWP itulah IKSIM menanggung kos2 operasi (bayar gaji, sewa dsb) dan kos2 program", jelas Ustaz Engku Ahmad Fadzil yang pernah menuduh Dr Mujahid Yusuf Rawa sebagai tokoh liberal.

Rentetan gelapkan wang RM 7.4 juta, dikhabarkan Tun Mahathir akan memastikan siasatan terhadap Muhamad Naser Desa akan dilakukan untuk memastikan pengesahan dakwaan ramai bahawa beliau pecah amanah.

Tiada ulasan: