"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bunuh majikan Saudi: Wanita Indonesia dirogol sebelum dihukum mati

FMT Reporters
PETALING JAYA: Seorang amah Indonesia diperkosa 9 lelaki sebelum dijatuhi hukuman mati di Arab Saudi selepas didapati bersalah membunuh majikannya, lapor Detik News.

Wanita yang dikenali sebagai Tuti Tursilawati, 39, yang berasal dari Majalengka, Jawa Barat dijatuhi hukuman mati pada Isnin.

Dilaporkan Tuti memukul majikannya, seorang warga emas dengan sebatang penyapu di kota Thaif, kira-kira 87 km dari Mekah. Selepas mendapati majikannya tidak sedarkan diri, dia melarikan diri.

Dia kemudiannya terserempak dengan sekumpulan 9 lelaki dan meminta bantuan agar dia dihantar ke Mekah. Bagaimanapun dia dirogol secara bergilir-gilir di sebuah rumah kosong, selain barang peribadinya disamun.

Ibu Tuti, Iti Sartini yang turut bekerja sebagai pembantu rumah di Arab Saudi mendakwa wanita itu bukan berniat membunuh majikan terbabit, sebaliknya mempertahankan diri.

Katanya, anaknya dipujuk untuk mengadakan hubungan seks oleh majikannya, namun dia enggan berbuat demikian.

Tiada ulasan: