"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Jho Low minta ‘kekebalan’, mahu jumpa Mahathir, dedah Daim

MALAYSIADATELINE

Suspek utama kes 1Malaysia Development Berhad (1MDB) Low Taek Jho masih berusaha keras mendapat kekebalan daripada tindakan kerajaan, dedah Tun Daim Zainuddin.

Namun bekas menteri itu, kini pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan, enggan melayan ahli perniagaan itu yang menghubungi pegawainya minggu lalu, lapor Astro Awani.

“Saya test [uji] dia, ada [saya] beri dua syarat [iaitu] saya mahu dia bagi nama [orang yang terlibat dalam skandal 1MBD], dan suruh dia balik.

“Dia diam. Saya kata, ‘kalau kamu tidak boleh beri apa yang saya mahu, mengapa saya perlu bercakap dengan kamu?’,” kata beliau dalam temubual eksklusif dengan stesen itu.

Daim turut mendedahkan Low, juga dikenali Jho Low, yang gagal dikesan walau dikehendaki polis terus cuba mempengaruhi kerajaan yang kini giat menyiasat skandal itu.

“Dia masih cuba, minta macam-macam. Mahu jumpa perdana menteri, mahu jumpa saya, mahu jumpa orang itu dan orang ini,” katanya, yang dekat dengan Tun Dr Mahathir Mohamad.

Tiada ulasan: