"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Ini punca Putrajaya sesak teruk

WARTAWAN SINAR HARIAN

Ini punca Putrajaya sesak teruk
PUTRAJAYA - Hujan lebat kira-kira sejam menyebabkan kawasan di Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan di Putrajaya, dilanda banjir kilat, hari ini.

Kawasan terjejas dalam kejadian 5 petang itu adalah sekitar Presint 16 berhampiran pusat beli-belah Alamanda apabila air melimpah di atas jalan raya setinggi hampir setengah meter menyebabkan kesesakan jalan apabila ramai kakitangan awam bergegas pulang ke rumah masing-masing.

Kawasan lain turut dinaiki air ialah Jalan Persiaran Selatan menghala ke Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) yang turut menyebabkan kesesakan lalu lintas sejauh beberapa kilometer.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Putrajaya, Md Hilman Abd Rashid ketika dihubungi berkata, pihaknya membuat rondaan di sekitar kawasan yang terjejas, namun tiada mangsa terbabit.

Menurutnya, antara kes diterima hanya membabitkan kereta terkandas di laluan Presint 15 menghala ke Presint 17 di lorong paling kanan menyebabkan anggotanya terpaksa mengawal lalu lintas sementara menanti ketibaan polis.

Tiada ulasan: