"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kantoi hidang daging manusia dalam mi


Mayat mangsa yang makin membusuk ditemui dalam tangki septik premis tersebut.
BANGKOK - THAILAND. Pelanggan di sebuah restoran vegetarian di Thailand gempar awal minggu lalu selepas mendapati hidangan mi mereka dicampurkan potongan daging.

Susulan itu, beberapa pelanggan bertindak melaporkan perkara itu kepada pihak berkuasa tempatan yang akhirnya membawa kepada penemuan mengerikan.

Pemeriksaan yang dilakukan pada daging itu mendapati ia bukan daging lembu atau khinzir sebaliknya daging manusia.

Lebih memeranjatkan, polis turut menemui mayat seorang lelaki berusia 61 tahun yang membusuk di tangki septik premis tersebut selain kesan percikan darah pada dinding dan lantai dapur.

Difahamkan, pemilik restoran itu bertindak melarikan diri sejurus pihak berkuasa tiba.

Hasil siasatan awal mendapati mayat tersebut adalah milik pelanggan tetap restoran itu, Prasit Inpathom yang kali terakhir dilihat minum di restoran itu pada 21 Oktober lalu.

Prasit dipercayai bertengkar dengan pemilik premis itu hingga menyebabkan dia menemui ajal akibat dipukul pada kepala dengan objek tumpul selain ditikam sebanyak enam kali pada perut dan kakinya.

Menurut polis, pemilik restoran itu cuba untuk menghapuskan mayat mangsa dengan mengisar dagingnya dan dihidangkan kepada pelanggan.

Tidak diketahui sama ada terdapat pelanggan yang sudah menjamah menu daging manusia itu. - Daily Mail

Tiada ulasan: