"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Letupan, kebakaran di Rapid Pengerang

Petronas mengesahkan berlaku kebakaran dan letupan di tapak projek Pembangunan Bersepadu Penapisan Minyak dan Petrokimia (Rapid) di Pengerang, Johor awal pagi tadi.

Kejadian berkenaan dilaporkan berlaku jam 1.28 pagi tadi.

"Pasukan Kecemasan dan Kebakaran kami dikerahkan dan api dapat dikawal dalam 30 minit. Keadaan ketika ini terkawal dan semua pihak berkuasa berkaitan sudah dimaklumkan.

"Kami akan berikan maklumat tambahan sementara siasatan sedang dijalankan," kata kenyataan media Petronas hari ini.

Malaysiakini sudah menghubungi Petronas untuk maklumat lanjut.

Laporan media mengatakan kebakaran dan letupan berkenaan kemungkinan disebabkan oleh kebocoran tangki gas.

Pengguna media sosial mendakwa merasakan gegaran akibat letupan di Pasir Gudang yang terletak kira-kira 80 kilometer perjalanan menaiki kereta.

Tiada ulasan: