"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Nama saya terjejas dan tercalar, luah Rameli

MALAYSIA DATELINE

Tokoh korporat, Datuk Dr. Rameli Musa meluahkan rasa kesal terheret dalam siasatan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) berhubung dakwaan pembayaran cek RM1.4 juta antara Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pengasas portal Sarawak Report, Clare Rewcastle-Brown.

“Nama saya terjejas dan tercalar di luar negara di mana saya banyak mencari rezeki,” katanya dipetik dari laporan Malaysiakini hari ini.

Menurut pengerusi syarikat berkaitan kerajaan (GLC) Keretapi Tanah Melayu Bhd (KTMB) itu beliau bagaimanapun berasa kasihan kepada pihak yang tidak berusaha untuk menyekat penyebaran fitnah.

“Tetapi saya kasihan mereka yang sebar fitnah dan mereka yang mampu menyekat fitnah tetapi tidak berusaha untuk melakukannya.

“Saya berdiam sehingga kini kerana SPRM masih dalam siasatan,” katanya lagi.

Rameli memberi reaksi itu hanya kira-kira hampir dua bulan dikaitkan dengan penyelesaian saman antara Abdul Hadi dan Clare Rewcastle-Brown.

Beliau turut disiasat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan diminta menyerahkan dokumen-dokumen berkaitan pembayaran itu pada 5 Mac lalu iaitu lima hari selepas pembayaran dikatakan dibuat.

Tiada ulasan: