"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

MB baru Johor angkat sumpah esok

Sultan Ibrahim Sultan Iskandar berkenan untuk melantik menteri besar Johor yang baru pagi esok.

"Menjunjung titah Duli Yang Maha Mulia Tuanku, juga telah berkenan untuk melantik Menteri Besar yang baharu dan Istiadat Penyerahan Surat Tauliah dan Pengisytiharan Pelantikan Menteri Besar akan diadakan pada hari Ahad, 14 April 2019, jam 9.30 pagi di Balai Mengadap, Istana Bukit Serene," kata kenyataan media yang dikeluarkan Setiausaha Negeri Johor Azmi Rohani.

Kenyataan media itu juga memaklumkan bahawa Sultan Johor telah berkenan menerima peletakan jawatan Osman Sapian sebagai menteri besar Johor pagi tadi.

Bagaimanapun, kenyataan media itu tidak menyebutkan nama menteri besar Johor yang baru.

Tiada ulasan: