"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Bukan penyokong saya sebar video seks gay, ulang Anwar

Nur Hasliza Mohd Salleh
PETALING JAYA: Anwar Ibrahim sekali lagi menolak dakwaan penyokongnya mendalangi penyebaran beberapa klip video hubungan seks sejenis antara seorang ahli parti itu dan seorang lelaki didakwa Timbalan Presidennya, Azmin Ali.

“Apa bukti? Mengarut apa ini? Anda tidak sepatutnya menyindir, ia sangat berbahaya, tidak adil,” katanya selepas menghadiri majlis rumah terbuka Hari Raya Aidilfitri anjuran Dewan Perniagaan dan Perindustrian India Muslim di sini, malam ini.

Presiden PKR itu berkata, beliau bersimpati dengan pihak yang didakwa terbabit dalam kontroversi itu, tetapi “kita tidak boleh meletakkan keraguan kepada yang lain tanpa sebarang bukti”.

Ahli Parlimen Port Dickson itu berkata, PKR masih dalam keadaan baik dan bersatu padu selepas penyebaran skandal seks sejenis itu.

“Parti masih bersatu. Semasa saya di Sabah, semua bahagian datang. Semasa di Sarawak, semua bahagian juga datang.

“Mereka pun ada tanya soalan. Ia satu perjumpaan dan mesyuarat yang baik.”

Beliau turut meminta semua pihak membenarkan polis menyiasat isu itu.

“Saya tak mahu buat apa-apa telahan. Kita boleh baca, tapi yang sahnya kita kena dengar dari polis.”

Beliau mengulas laporan media Australia memetik pakar digital forensik bersetuju beberapa klip video seks sejenis yang tersebar sejak minggu lalu tidak menunjukkan tanda ia diubah suai.

Terdahulu, Timbalan Ketua Polis Negara, Mazlan Mansor dilaporkan berkata sebuah pasukan petugas khas ditubuhkan untuk menyiasat kes video lucah itu.

Katanya, ia diketuai Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Huzir Mohamed dan dianggotai Jabatan Forensik polis serta Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia.

Beliau berkata, polis menerima 17 laporan dan 21 keterangan direkodkan setakat ini.

Tiada ulasan: