"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video seks tersebar dalam parti, Rafizi percaya PKR akan siasat

Adam Abu Bakar
KUALA LUMPUR:
Rafizi Ramli percaya PKR akan menyiasat isu video seks mirip menteri tersebar dalam kalangan ketua-ketua bahagian parti itu, selepas hal itu ditimbulkan oleh Timbalan Presiden Azmin Ali.

Naib presiden PKR itu juga yakin perkara itu akan dibawa ke mesyuarat parti dan suatu penjelasan akan diberikan “selagi proses siasatan berjalan secara bebas”.

“Untuk berlaku adil kepadanya, saya percaya parti akan siasat,” katanya kepada pemberita di majlis Aidilfitri Parlimen Pandan hari ini.

“Kalau ada persoalan, parti wajar jelaskan. Kalau ada yang perlu dijelaskan pihak berkuasa, maka pihak berkuasa juga perlu jelaskan mengenai perkara ditimbulkan Azmin.”

Terdahulu, Azmin menggesa partinya menyiasat penyebaran video seks yang cuba dikaitkan dengannya menerusi kumpulan WhatsApp yang mempunyai nombor telefon ketua-ketua bahagian PKR.

Beliau mendakwa hanya orang tertentu mempunyai nombor telefon ketua-ketua bahagian.

Setiausaha Agung Saifuddin Nasution Ismail dilapor menafikan ibu pejabat parti terbabit dalam penyebaran itu.

Pada masa sama, Rafizi menggesa semua pihak berhenti membuat spekulasi mengenai isu video seks itu, kerana pasti pihak berkuasa akan dapat sahkan ketulenan video itu dan siapakah dalangnya.

“Bila ada spekulasi kata orang itu dan orang ini terlibat, maka fitnah itu akan berganda buat kali kedua, ketiga dan keempat,” katanya.

Tiada ulasan: