"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Selamat bertenang dalam muktamar, pesan Hanipa kepada Pas

MALAYSIA DATELINE

Ahli Jawatankuasa AMANAH, Hanipa Maidin, mengucapkan selamat bertenang kepada Pas yang akan bermuktamar pada 21 hingga 24 Jun ini di Stadium Tertutup SUKPA, Bandar Indera Mahkota, Kuantan Pahang.

Pengerusi Biro Undang-undang AMANAH (Kanun) itu berkata demikian mengulas kenyataan seorang pimpinan parti Pas yang digelarnya “parti ehem” itu yang berkata bahawa muktamar pemilihan Pas kali ini adalah yang paling tenang.

Soal Hanipa, jika muktamar Pas yang sebelum ini didakwa tidak tenang, siapakah yang berada di belakang di sebalik ketidaktenangan itu?

“Jujurlah mengaku! Siapa yang pakai sistem cai? Siapa yang baca doa laknat pada pemimpin? Siapa yang ungkap kalimah “baruah”? Muktamar parti Islam apa yang ‘legalise’ (membolehkan) boo pada pemimpin?” tulis Hanipa dalam Facebooknya.

Beliau turut mengingatkan pimpinan berkenaan yang baharu menjadi AJK parti ehem itu dengan pepatah Amerika yang berbunyi “boleh bohong seseorang dalam sesuatu masa, tapi tak boleh bohong semua orang dalam semua masa”.

Tiada ulasan: