"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Muhyiddin dan Hamzah punca Covid-19 melonjak

MALAYSIA DATELINE

Orang kanan Datuk Seri Najib Razak mendakwa, Perdana Menteri Muhyiddin Yassin dan Menteri Dalam Negeri Hamzah Zainudin bertanggungjawab apabila kes Covid 19 meningkat mendadak.

Datuk Lokman Noor Adam berkata, kerana tindakan mereka berdua mahu merampas kerajaan negeri Sabah lah menyebabkan Datuk Seri Shafie Apdal memohon Yang Dipertuan Negeri Sabah membubarkan Dewan Negeri Sabah.

“Dua manusia inilah yang melakukan gerakan merampas kerajaan negeri Sabah daripada tangan Warisan akibatnya berlakulah kluster Sabah,” katanya.

Beliau berkata demikian dalam satu temubual di Facebooknya baru-baru ini.

Tambah beliau, sepatutnya semua yang berusaha merampas kerajaan negeri Sabah haruslah bertanggungjawab.

Ketika ditanya, mengapa Menteri Kesihatan tidak menasihati Perdana Menteri terlebih dahulu Lokman berkata “PM ni bukan nak dengar pun orang nasihat”.

“Menteri Kesihatan orang Umno, PM dan Menteri KDN orang Bersatu,” ujar beliau.

Semalam dalam perutusan khas, Muhyiddin mengakui kempen pilihan raya di negeri Sabah menjadi antara punca peningkatan kes Covid-19.

PRN Sabah terpaksa diadakan apabila Tuan Yang Terutama Yang di- Pertua Negeri Sabah membubarkan Dewan Undangan Negeri Sabah pada 30 Julai yang lalu.

Tiada ulasan: