"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Didakwa masih berhutang PTPTN sebanyak 1 sen, kini tuntutan bernilai RM515

Gemilang Daily

Kes Naya !!! Didakwa masih berhutang PTPTN sebanyak 1 sen, kini tuntutan bernilai RM515


Cikgu dapat emel surat amaran, akan diambil tindakan mahkamah oleh PTPTN.. perlu bayar rm515.. padahal mei 2015 dah bayar habis lumpsum guna KWSP..

lepas email… call asyik tak masuk… cikgupppppp mesej FB ptptn..

ini hasil semakan kes…1sen boleh jadi rm515 selepas 6 tahun… dah habis bayar ikut jumlah akhir yang PTPTN bagi. tak tahu mana datang 1 sen tu

rupanya ada lagi yang senasib.. habis bayar tetapi pinjaman masih berjalan.

edit:

terima kasih… ramai bagi cadangan yang baik… ada yang tanya berulang, jadi saya terangkan disini

1. tak dapat surat pelepasan ke?

tak… disuruh tunggu sebulan, sampai sudah tak dapat… bila call.. akan disemak tetapi tak ada yang hubung balik

check link ptptn, surat pelepasan tak pernah dicetak… saya pindah terengganu, jadi tak fikir dah… lupa pun ya

2. ada juga yang cadangkan, kenapa tak bayar lebih beberapa sen?

bila bayar baki ptptn guna duit kwsp, PTPTN akan kira dan tentukan jumlah bayaran akhir… jadi bukan bawah kawalan kita. PTPTN akan direct berurusan dengan KWSP. sepatutnya 1sen tak wujud

kalau buka gambar bawah, ptptn ada balas akan bagi maklumbalas selepas 7 hari…. jadi perlu tunggu dengan penuh kesabaran 😊 kita tunggu jelah ye?

#HanyaKerana1sen #ptptn

Sumber

assalamualaikum.... update kes PTPTN semalam... ( saya dah edit post ni up to date. pihak PTPTN ada hubungi cikgu. boleh baca sampai bawah)

cikgu dapat emel surat amaran, akan diambil tindakan mahkamah oleh PTPTN.. perlu bayar rm515.. padahal julai 2015 dah bayar habis lumpsum guna KWSP..


Tiada ulasan: