"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tumbukan Tyson nyaris 'bunuh' Donnie Yen

Tyson dan Yen ketika penggambaran Ip Man 3.

Tyson dan Yen ketika penggambaran Ip Man 3.

SHANGHAI: Bintang filem aksi, Donnie Yen mendedahkan dia bimbang akan terkorban apabila merakam babak pertarungan bersama Mike Tyson.

Yen dan Tyson pernah bekerjasama ketika penggambaran Ip Man 3 pada 2015.

Aktor Hong Kong itu kembali mengimbau bagaimana tumbukan bekas juara dunia itu hampir membuat dia pengsan dengan daya seakan 'dirempuh trak'.

"Ketika saya merakam babak pertarungan bersamanya, saya ingatkan pada diri sendiri supaya berhati-hati. Saya tak boleh fikirkan yang saya sedang melakukan penggambaran.

"Saya perlu anggapnya sebagai pertarungan sebenar di dalam gelanggang kerana ia membabitkan hidup dan mati.

"Saya tidak boleh terganggu kerana kalau tidak, saya boleh 'KO' dan mengorbankan diri saya."

Dalam satu babak antara mereka, Tyson melakukan satu tumbukan dan Yen hanya akan mengelak pada minit akhir untuk kamera merakam babak terbabit.

"Itu sangat bahaya! Saya merasai angin daripada tumbukannya yang seakan trak cuba datang dari arah depan menuju saya.

"Ia masih jelas dalam ingatan saya, sungguh bahaya! Tumbukannya sangat besar dan ia menyentuh rambut saya.

"Saya perlu menunggu hingga saat akhir untuk menunduk dan pada masa sama mengelak daripada tercedera. Itu adalah tekanan terbesar saya," katanya. -Agensi

Bhonline

Tiada ulasan: