"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Umno tiru PAS main kayu tiga?

Kepada Khairul Faizi Mohd Kamil, Timbalan Pesuruhjaya Pas Johor yang mulai resah gelisah dengan keadaan atau khabar angin yang kuat bergema yang memungkinkan perubahan kerajaan boleh berlaku.

Pesanan buat Khairul Faizi, jangan resah dan gelisah sebab sekiranya Pas boleh main kayu tiga, Umno juga boleh, sekiranya Pas boleh kahwin dua, Umno pun cuba buktikan perkara yang sama iaitu mereka mampu buat.

Apa yang nak resahkan inilah adat politik terkadang kita di atas dan terkadang kita di bawah. Takkanlah nak kita nasihatkan lebai-lebai yang kurang faham dalam Pas sekarang ini atau mungkin Pas sudah duduk dalam ‘panic room’ waktu ini.

Cuba kenang saat manis dengan isteri pertama kamu waktu Pas bermesra dengan Umno dan ketika itu hubungan itu intim sekali sehinggalah tiba ketika dan saatnya bila sudah menjadi kerajaan datang pula pasangan baharu yang kaya serta mempunyai ciri-ciri yang diidamkan selama ini.

Akhirnya kekasih lama iaitu Umno dilupakan kerana sibuk memetik kuntum mawar yang mekar. Hati siapa yang tak terguris bila kekasih hati ada orang ketiga dalam perhubungan, malah ia menjadi dendam.

Jadi, tidak salahlah Umno mencari pasangan lain untuk meneruskan kehidupan mereka selepas dinodai oleh Pas. Dari itu, Pas pun terpaksalah Umno tinggalkan untuk mencari keserasian baharu kerana Pas memang tidak boleh dipercayai.

Kesudahannya, matlamat Pas untuk mendapat habuan di Johor terutamanya tidak kesampaian kerana lempias dendam untuk dibalikkan kepada Pas.

Rasanya peribahasa sungguh kawat yang dibentuk, ikan ditebat yang diadang yang dicanang Pas itu hanya meludah ke muka sendiri.

Kepada Khairul Faizi, ukurlah baju dibadan sendiri. Janganlah meletak angan terlalu tinggi serta menuding jari terlalu banyak pada orang lain.

-Malaysia Dateline 

Tiada ulasan: