"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pasangan jutawan maut dalam kolam renang

HASIF IDRIS


BANGKOK: Pasangan jutawan warga Thailand dan India, Rakeshwar Sachathamakul, 59, dan isterinya, Anshoo, 55, ditemukan mati di sebuah resort mewah di Koh Tao, Thailand.

Pasangan tersebut ditemukan maut di dalam kolam renang selepas mendaftar masuk beberapa jam, Jumaat lalu, bersama anak mereka, Ratish, 34

Menurut laporan polis, kamera litar tertutup (CCTV) resort itu tidak berfungsi semasa hari kejadian.

Ketua Polis Koh Tao, Kriangkrai Kraikaew berkata, pasangan itu menuju ke kolam renang untuk berenang, sementara, Ratish berjalan-jalan di kawasan pantai.

Beberapa minit kemudian, Ratish kembali ke resort dan menemukan mayat ibu bapanya yang sudah tidak bernyawa di dalam air.

Dia kemudian meminta bantuan daripada petugas keselamatan, namun tiada petugas di daerah itu ketika kematian berlaku.

“Pasukan penyiasat akan melihat punca yang menjadi penyebab kematian pasangan itu sama ada faktor kedalaman kolam renang sedalam tiga meter atau faktor kesihatan.

“Ini kerana, anaknya memberitahu ayahnya menghidap penyakit diabetes dan darah tinggi,” katanya.

Sachathamakul adalah pemilik bersama dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO), Hotel Novotel Phuket Kamala Beach serta memiliki pangsapuri Bangkapi Mansion di Bangkok.

Difahamkan, sebelum ini ramai pelancong yang maut di resort itu.

Pulau Koh Tao merupakan destinasi pelancongan popular dalam kalangan pelancong kerana pantainya yang bersih, airnya yang jernih serta terumbu karang yang masih terpelihara. -AGENSI

Tiada ulasan: