"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kekasih Sajat ‘serang’ pegawai polis

KOSMO!

Sajat (kanan) bersama kekasihnya Jadoos (kiri)

PETALING JAYA – Kekasih usahawan kosmetik Nur Sajat, Jad Issa mencetus kontroversi apabila secara tiba-tiba ‘menyerang’ pegawai kanan polis negara ini.

Melalui satu hantaran di InstaStory, lelaki dikenali sebagai Jadoos itu memuat naik sekeping gambar mempersendakan Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah (JSJ) Datuk Seri Abd. Jalil Hassan dengan meletakkan topi di kepala dan berkaca mata hitam.

Selain itu, tangan kanan pegawai tersebut memegang pizza manakala tangan kirinya pula memegang air minuman.

Motif sebenar Jadoos yang merupakan warga Lubnan berbuat demikian bagaimanapun masih lagi menjadi tanda-tanya.

Sebelum ini Abd. Jalil mengesahkan Sajat ditahan di sebuah kondominium mewah di Bangkok, Thailand bersama seorang lelaki berperwatakan seperti wanita warganegara tersebut ketika serbuan pihak imigresen Thailand pada 8 September lalu.

Pada 9 September lalu, Sajat didakwa di mahkamah Thailand atas kesalahan berkaitan Imigresen di negara berkenaan dan dibebaskan sehari kemudian dengan jaminan AS$2,000 (RM8,343) yang dibuat oleh seorang warga tempatan.

Polis Diraja Malaysia kemudian membuat permohonan kepada pihak berkuasa Thailand bagi membolehkan Sajat dibawa pulang ke negara ini untuk membantu siasatan dan perbicaraan kes mahkamah.

Mahkamah Tinggi Syariah Shah Alam pada 23 Februari lalu mengeluarkan waran tangkap terhadap Nur Sajat kerana gagal hadir pada prosiding kes berpakaian wanita tiga tahun lalu. – K! ONLINE

Tiada ulasan: