"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Timah lulus masa Pas dalam kerajaan PN

SURI LAILA

Pengeluaran arak jenama Timah difahamkan telah diluluskan pada Jun 2020 iaitu semasa Pas di dalam kerajaan Perikatan Nasional (PN).

Menurut satu poster yang disebarkan, produk arak tersebut dilihat mula mendaftarkan nama dan memohon kelulusan pada 6 Ogos 2019 iaitu ketika negara masih lagi di bawah pentadbiran Pakatan Harapan.

Bagaimanapun, kelulusan nama dan kebenaran operasi penjualan arak Timah itu hanya diberikan pada 5 Jun 2020 selepas pemerintahan negara jatuh di tangan PN ketika Pas menganggotai kerajaan.

Sebelum ini, netizen mempersoalkan pengeluaran wiski berkenaan ketika Pas kini menjadi sebahagian daripada parti yang memerintah, dan selama ini membawa slogan kerajaan Melayu Islam.

Difahamkan, produk arak tersebut mengandungi alkohol yang tinggi sehingga 40 peratus dan dijual pada harga RM190 sebotol.

Syarikat pengeluar arak tersebut telah menjelaskan bahawa jemana Timah itu merujuk kepada bijih timah yang banyak di negara ini suatu ketika dulu.

Tiada ulasan: