"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pengarah agensi penguat kuasa pukul, kurung amah

Ekhwan Haque Fazlul Haque

ekhwan@hmetro.com.my

Kuala Lumpur: Dipukul di kepala, tangan dilipat selain dikurung di dalam bilik, itu nasib menimpa seorang wanita warga asing yang dipercayai didera majikannya.

Kejadian dilaporkan dilakukan majikannya itu yang juga seorang pengarah agensi penguat kuasa di sebuah rumah di Kelana Jaya, dekat sini, Isnin lalu.

Tidak tahan diperlakukan sedemikian menyebabkan wanita terbabit melarikan diri dari rumah majikannya berkenaan.

Bagi mendapatkan perlindungan, mangsa menuju ke Kedutaan Indonesia di Kuala Lumpur sebelum laporan polis dibuat.

"Kes disiasat mengikut Seksyen 12 Anti Pemerdagangan Orang dan Penyeludupan Migran (Atipsom) selepas majikan dipercayai tidak membayar gaji pembantu rumah itu sejak sekian lama.

"Difahamkan pengarah itu berusia 40-an," kata sumber.

Sementara itu, Ketua Polis Selangor Datuk Arjunaidi Mohamed mengesahkan menerima laporan membabitkan insiden itu.

"Polis mengesahkan kejadian dan laporan daripada mangsa. Siasatan lanjut sedang dijalankan," katanya.

Tiada ulasan: