"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

3 pemuzik jalanan ditahan, polis rampas ganja dan pokok

Hamzah Osman

am@hmetro.com.my

Langkawi: Tiga sahabat termasuk seorang wanita kumpulan pemuzik jalanan (buskers) ditahan kerana memiliki dadah jenis ganja di sini, awal pagi hari ini.

Kesemua mereka itu berusia antara 24 hingga 26 tahun ditahan oleh Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Langkawi pada 1.30 pagi.

Ketua Polis Daerah Langkawi Asisten Komisioner Shariman Ashari berkata, ketiga-tiga suspek itu ditahan di sebuah rumah di Kampung Bukit Lembu di sini.

"Dalam serbuan itu, sepasukan anggota polis menemui 17 paket plastik lut sinar berisi ketulan mampat daun kering dadah jenis ganja seberat 178.14 gram (g).

"Turut ditemukan tiga pasu yang ditanam tumbuhan disyaki pokok ganja di kawasan hadapan rumah terbabit," katanya dalam satu kenyataan di sini, hari ini.

Shariman berkata, polis turut merampas peralatan menghisap ganja dan alat timbangan digital di atas lantai ruang tamu di tempat ketiga-tiga suspek berada.

"Ujian saringan awal air kencing mendapati ketiga-tiga suspek yang bekerja sebagai pemuzik jalanan itu positif dadah jenis Tetra Hydrocannibol (THC).

"Kini mereka direman dan siasatan dilakukan mengikut Seksyen 39A(2), 6B dan 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952," katanya.

Tiada ulasan: