"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kerajaan Kelantan hantar rombongan besar ke Mesir, tapi hutang anak syarikat bila nak selesai?

HUSAM MUSA

Diberitakan Kerajaan Kelantan membawa rombongan besar melawat Mesir.

Lenakah MB Kelantan tidur di Mesir ketika dua anak syarikat kerajaan negeri berdepan masalah kewangan sepeninggalan beliau?

Air Kelantan Sdn Bhd dikatakan mempunyai hutang tertunggak bil elektrik RM35.2 juta! Sehingga 30 Jun 2022.

Kompleks Perkayuan Kelantan Sdn Bhd belum mampu melunaskan tuntutan kalah saman sebanyak RM 6.4 juta sehingga 15 Ogos 2022.

Mahkamah Persekutuan memutuskan Kompleks Perkayuan Kelantan gagal dalam rayuannya pada 7 Julai 2022 lagi.

Akibatnya, difahamkan semua akaun bank milik Kompleks Perkayuan Kelantan telah dibekukan atas perintah Mahkamah.

Difahamkan, Notis Petisyen Penggulungan atau Winding Up Petition Notice telah difail dan diserahkan kepada Kompleks Perkayuan Kelantan beberapa hari lalu.

Sedikit sebanyak penjimatan wang tiket dan belanja di Mesir jika anggota rombongan dikurangkan boleh diguna bayar bil elektrik AKSB dan kalah saman Kompleks Perkayuan Kelantan.

Jumlah dua itu dah RM41.6 juta. Itu belum ambil kira kos guaman kes Kompleks Perkayuan Kelantan.

Tiada komen saya yang lain. Sekadar pastikan rakyat Kelantan tahu perkembangan pentadbiran negeri mereka.

Tiada ulasan: