"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sinar Harian: PN boleh hilang 32 kerusi jika...

LIZA MOKHTAR

Infografik 32 kerusi PN yang boleh dimenangi PH-BN jika bergabung pada PRU15.
Infografik 32 kerusi PN yang boleh dimenangi PH-BN jika bergabung pada PRU15.

PASCA Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) selepas berakhirnya perebutan kerusi Parlimen Padang Serai di Kedah pada Rabu, menyaksikan tsunami Perikatan Nasional (PN) terus membadai tiga negeri di utara tanah air.

Dengan pertambahan satu kerusi itu, PN yang diketuai oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin, kini memiliki bilangan 74 kerusi Parlimen.

Apabila berakhirnya perebutan 222 kerusi Parlimen itu juga, pentas politik negara kini disajikan dengan jajaran baharu parti melibatkan Pakatan Harapan (PH) bersama Barisan Nasional (BN) membentuk Kerajaan Perpaduan menentang PN yang bertindak sebagai pembangkang.

Tiada ulasan: