"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Rafizi akan tumpu program impak besar secepat mungkin

BORHAN AHMAD

Menteri Ekonomi Mohd Rafizi Ramli akan memberikan kerutamaan kepada menyusun program berimpak besar secepat mungkin.

Berkicau melalui Twitter beliau pagi ini, Rafizi berkata, ada empat keutamaan beliau sepanjang minggu ini.

Yang pertama, beliau akan mengenali dengan dekat semua pegawai tertinggi Kementerian Ekonomi “Mereka pasukan saya dan nadi perbaiki ekonomi.”

Perkara kedua yang akan beliau lakukan di minggu pertama beliau sebagai Menteri Ekonomi adalah mendalami kedudukan ekonomi sekarang dan unjuran-unjurannya.

Perkara ketiga, kata Rafizi adalah menyusun perancangan kementerian untuk enam bulan.

Yang ke empat dan dianggap terpenting untuk rakyat adalah menyusun program-program impat besar dengan cepat.

Kenyataan Rafizi disambut baik ekoran kesuraman ekonomi yang masih terasa di kalangan rakyat kesan dari pandemik Covid-19 sebelum ini.

Ramai masih kehilangan pekerjaan dan memerlukan sokongan ekonomi untuk membantu mereka bangkit semula.

Tiada ulasan: