"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Sofee: PN ‘racuni’ Undi18

Malaysiakini

Calon PH Mohamad Sofee Razak menghormati keputusan pengundi Padang Serai tetapi katanya pertandingan ini tidak setara kerana lawannya daripada PN menggunakan sentimen kaum dan agama untuk “menakut-nakutkan pengundi Melayu di kawasan luar bandar."

“Pemimpin PN menggunakan isu perkauman dan agama untuk meracuni fikiran Undi18 kerana mereka tidak tahu apa-apa dan mereka percaya pembohongan pemimpin PN bahawa terdapat ancaman kepada orang Melayu dan Islam di negara ini.

“Ia tidak benar tetapi pemimpin PN memanfaatkan isu ini untuk menang pilihan raya. Mereka menggunakan isu ini sebagai peluru mereka untuk memenangi pilihan raya,” katanya.

Sofee memberi amaran bahawa "racun" yang disemai oleh PN dalam minda anak muda ini akan diturunkan kepada generasi akan datang.

“Ia sangat bahaya untuk generasi akan datang dan masa depan negara.

“Saya harap dan percaya kerajaan perpaduan di bawah Perdana Menteri Anwar Ibrahim akan membetulkan masalah yang membarah ini dalam tempoh lima tahun akan datang untuk membawa negara dan golongan belia ke arah yang betul,” katanya.

Tiada ulasan: