"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Moral Politik Najib Paling Hina Dalam Sejarah Malaysia

SHAH ALAM, 11 MEI: Moral politik di era Perdana Menteri ke enam Malaysia, Datuk Seri Najib Razak dianggap sebagai yang terburuk dalam sejarah politik Malaysia.

Demikian menurut Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dalam ucapannya di hadapan kira-kira 2,000 penyokong Paktan Rakyat di Subang Jaya malam tadi.
“Anda beritahu saya, negara mana? Amerika Latin? Afrika? China? India? Bagi tahu ada tak negara yang ada politik kotor macam negara di bawah Najib sekarang.

“Ada tak negara di mana televisyen tiap malam, seks, seks, seks, seks, tiada lain? Najib dari segi ini, segi moral paling hina dalam sejarah negara kita,” ujarnya.

Menurut Anwar, beliau tidak akan terikut-ikut dengan budaya politik kotor yang diamalkan oleh Umno-BN di bawah Najib walaupun mengetahui rahsia peribadi Najib.

“Semasa saya memangku jawatan Perdana Menteri dan selama tiga bulan itu, semua laporan polis cawangan khas akan dilaporkan kepada saya. Saya tahu kesemuanya.

“Adakah anda mahu saya beritahu anda apa yang saya tahu? Tidak sebab politik saya tak gunakan cara politik kotor seperti Najib.
“Saya tidak akan mengikut style politik Najib yang kotor, kalau saya ikut bermakna saya juga sama seperti mereka.

“Adakah saya tak tahu cerita tentang beliau? Ya, saya tahu. Siapa beritahu saya? Cawangan Khas, laporan khas.

“Adakah mampu saya maklumkan kepada orang ramai? Tidak, sebab saya nak menang, tetapi bukan dengan cara mencaci, memfitnah, menipu, memburukkan peribadi orang dan merosakkan rumahtangga orang,” kata beliau dalam ceramah ‘Merdeka Rakyat’ itu.

Anwar juga mengutuk keras perbuatan media Umno-BN yang melemparkan pelbagai fitnah terhadap beliau sendiri, Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali dan pemimpin lain Pakatan Rakyat.

Beliau turut menganggap perbuatan samseng upahan Umno sebagai perbuatan bodoh penyokong Umno.
“Semasa saya pergi ke Johor, mereka pukul kereta saya sampai pecah. Kalau mereka pukul saya tidak akan melemahkan semangat saya, inikan pula pukul kereta, lagilah tidak akan beri kesan.

“Ada yang baling batu, menjerit, Israel, Yahudi, ini apa benda bodohnya ni?” Kata Anwar lagi.

1 ulasan:

Unknown berkata...

setuju sangat...