"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Fathul Bari meludah kena pada diri sendiri!!

ALBA
Semalam Falthul Bari and The Geng telah post satu video menjawab isu pertanyaan tentang perkahwinannya dengan warga Filipina Maria Joy Erlando (Nama Islam Fathul Bari tak sebut pun dalam video penjelasannya kira-kira 14 minit mungkin tak penting kot!)

Yang paling menarik dalam video itu ialah pada minit ke 11.13 Fathul Bari mendoakan kesecelakaan sesama Islam. Ini amat bercanggah dengan ceramah-ceramhnya sebelum ini. Orang lain mendoa tak boleh tapi dia boleh doakan KECELAKAAN kepada sesama Islam. Inilah ulamak cari makan.

Semasa sebelum masuk Umno, dulu selalu kutuk dan menyumpah kepada Umno kerana pernah kena sekat akaun dia dan bini dia. Pasal rezeki tersekat! Tapi sudah berubah cakap bila dah jadi Umno, boleh kahwin lebih daripada satu, ini mesti banyak duit!! Banyak lubang REZEKI!!

Aku tak lihat pun ada yang nak kutuk, sekadar orang nak tahu sahaja betul atau tidak kahwin pada 29 Mei 2012?? Laman TranungKie ada siar artikel, apa yang salahnya? (baca di sini)

Yang marah sana-sani apa pasal? Kalau UMNO siar berita fitnah di akhbar dan TV setiap hari tak ada pun komen si Fathul Bari ulama cari makan ini?

Akhbar dan TV siar cakap pemimpinan pembangkang sekarat-sekat tak ada pun si Fathul Bari ini buat komen? Kalau kena atas kepala sendiri baru nak baca hadis dan al Quran!!

Engkau tengok sendiri video Fathul Bari.
Pesan aku satu aje, bila dah jadi penceramah tu maknanya kita dah jadi public.
Kalau jadi public buat kerja jangan sembunyi-sembunyi.
Nabi pun suatu malam bila orang lalu dia cakap ini bini dia!
Takkan itu pun tak tahu!!

1 ulasan:

aimnazri berkata...

Beberapa perkara perlu kita lihat sebelum nak pilih bini:

1.Ikut cara islam - pilih agamanya dulu berbanding wajah dan hartanya.

2. Nak kawin, kawinlah kat malaysia. Lainlah kalau ada sekatan spt sedang belajar dim luar negara dll. Kalau duduk kat dalam negara, buat apa kawin pegi luar negara pulak. Negara ketiga pulak tu, kalau negara bini tak apa la jugak.

3. Nak kawin orang luar ni kena fikir kesannya masa depan. Kesan pada anak, keluarga dll.

4. Cuba check. Kalau bapak warga negara, emak orang asing, adakah anak masuk warganegara? Rasanya anak masuk bukan warganegara. Jadi keistimewaan anak dalam pendidikan percuma tidak ada. Tapi tak pasti sama ada warganegara anak ikut bapa atau ibu sekarang ni..... sila check.

5. Apapun jodoh di tangan Allah.

6. Blogger PR cuma nak kepastian, bukan kutuk, bukan hina. Kita cuma nak ucap tahniah.

7. Untuk bini nombor 1/ bini tua, pandai2 la jaga diri. Banyakkan doa supaya suami sentiasa sayang. Layan la suami sebaik mungkin. Jangan cuba serang bini no 2. Ini nasihat untuk semua bini nombor satu di Malaysia.

8. Apapun, biasanya la, kalau kita beli kereta baru yang lebih cun, kereta lama kita, kita bawak time pergi pasar aje. Time bersiar-siar, kita bawak kereta baru.....