"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Panas! Perdana Menteri Umum Pendidikan Percuma Kepada Semua Pelajar Malaysia!!

tiewnama@erapasca.com

Perdana Menteri malaysia Najib Razak dan Barisan Kabinetnya mengatakan bahawa jika pendidikan percuma di berikan pada rakyat malaysia, negara akan bangkrup.

Perdana Menteri Jepun Shinzo Abe hari ini telah mengetuai kabinet Jepun bagi meluluskan biasiswa percuma kepada setiap pelajar dari Malaysia untuk belajar di Jepun.

Bercakap kepada ajensi berita fakap EP di tokyo hari ini, Shinzo Abe berkata, pendidikan atau biasiswa percuma ini di berikan kepada rakyat malaysia kerana negara Jepun adalah negara yang berkebajikan. jepun kelihatan sangat mengasihani rakyat Malaysia yang tertindas dan yang kena tindas.

Tinjauan Dr @Tiewnama di Tokyo hari ini mendapati pelajar pelajar malaysia yang belajar di sana kelihatan sangat gembira, dan mereka juga telah berikrar untuk berbakti kepada kerajaan jepun atas inisiatif membalas jasa jasa baik kerajaan Jepun.

Ketika di tanya kepada salah seorang pelajar Malaysia yang belajar di Jepun mengenai biasiswa percuma dari kerajaan jepun ini, mereka berkata,

"Sedangkan kerajaan jepun pun sanggup memberikan pendidikan percuma kepada kami, tetapi kerajaan malaysia di bawah Barisan Nasional mengatakan negara akan bangkrap dan rakyat akan malas jika semuanya di berikan percuma,"

"Maka kami akan pulang ke Malaysia jika PRU 13 di adakan supaya pendidikan percuma dapat di adakan di tanah air kami"

PERDANA MENTERI JEPUN ISYTIHAR BERIKAN PENDIDIKAN PERCUMA KEPADA PELAJAR MALAYSIA YANG BELAJAR DI JEPUN. kah3

by @tiewnama - pendidikan percuma? hang dah gila ka? kah3

Sumber: erapasca.com

Tiada ulasan: