"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Kenapa Ibrahim Ali sangat gembira apabila Anwar hendak dimasukkan ke penjara?

Lagi cepat Anwar masuk ke penjara, lagi baik.
Ibrahim Ali AnwarPETALING JAYA: Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali paling gembira kerana Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan dimasukkan ke dalam penjara tidak lama lagi atas kesalahannya.
“Lagi cepat Anwar masuk ke penjara, lebih baik. Baik untuk rakyat dan juga negara, bahkan baik juga untuk pihak keselamatan kerana pening dengan karenah dan tingkah laku Anwar,” ujarnya dalam satu kenyataan kepada FMT.

Menurutnya, Anwar secara terang telah menghina mahkamah, tetapi pihak kerajaan tidak mengambil sebarang tindakan.

“Karenah Anwar menyebabkan pelbagai pihak susah hati, sehinggakan Amerika Syarikat terpaksa masuk campur.

“Tindakan Anwar itu menyebabkan kedaulatan negara terancam dan telah dimalukan kerana mempamerkan akhlak yang buruk, selain Anwar sering ikut hawa nafsu yang tidak terkawal,” katanya.

Ibrahim turut mempersoalkan tindakan Anwar yang sering melampaui batas.

“Anwar ingat Malaysia ini negara mak ayah dia yang punya, sehinggakan dia boleh buat sesuka hati dan seolah-olah dia kebal dari daripada sistem undang-undang negara. Semua orang tidak betul bagi Anwar kecuali dirinya.

“Saya berdoa, cepatlah Anwar ke penjara, sepertimana yang dia sendiri war-warkan, saya orang pertama yang gembira dan bersyukur.

“Mungkin saya akan adakan majlis kesyukuran sebaik sahaja Anwar ke penjara. Saya berpegang kepada prinsip keluhuran undang-undang dan perlembagaan yang merupakan salah satu prinsip Rukun Negara,” kata beliau lagi.

Ujar Ibrahim, Anwar awal-awal lagi telah membawa kesnya kepada rakyat bagi membolehkan rakyat bangun, bangkit membelanya.

“Tuduhan yang dilemparkan Anwar tetap sama iaitu Datu Seri Najib Razak dan Datin Seri Rosmah Mansor yang mengheret beliau ke penjara, konspirasi Barisan Nasional (BN), hakim tidak adil, dan bermacam-macam lagi,” ujarnya.

Pada masa yang sama, Ibrahim turut mempersoalkan layanan dan semangat keprihatinan masyarakat terhadap mangsa liwat Anwar iaitu bekas pembantu peribadi Anwar, Mohd Saiful Bukhari Azlan.

“Bagaimana dengan nasib Saiful, tiada siapa yang peduli?” soalnya.

Bahkan Ibrahim turut merasa geli hati, kerana masih ada yang sokong, simpati dan mempercayai Anwar, tetapi Saiful dibiarkan.

“Akhirnya betullah, jerung nak dilepaskan, ikan bilis jadi mangsa. Sebagai kawan sewaktu tahanan pada tahun 1974 dan ditahan selama 2 tahun serta lama mengenali siapa Anwar sebenarnya, saya bersyukur dan gembira Anwar akan ke penjara atas kesalahan yang dilakukannya.”

Ibrahim berkata demikian bagi membalas kenyataan yang dikeluarkan sendiri oleh Anwar yang dalam ceramahnya mengatakan bahawa beliau akan dipenjarakan dalam tempoh satu bulan lagi.

Hal ini ekoran keputusan Mahkamah Rayuan yang memutuskan bahawa Anwar bersalah dan menjatuhkan hukuman lima tahun penjara.

Tiada ulasan: