"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Terkejut: Apa pun Harap Surat Ini Palsu

Tranungkite
Betulkah Setiausaha Agung KeADILan baharu keluarkan surat perkeliling ini?????? .. Macam tidak percaya jer .... macam ada yang tidak kena jer .... macam tidak betul jer... macam tipu jer .. macam edit jer

Sebabnya, sebelum ini belum pernah terjadi ,sejak era Reformasi 1998 anggota dan penyokong KeADILan maupun Pakatan Rakyat dikerah, dengan menggunakan bas ke sesuatu program yang melibatkan DSAI sama ada ceramah maupun perbicaraan dimahkamah.

Mereka akan hadir secara berduyun-duyun dalam angka yang cukup ramai dengan rela tanpa kerahan dan dipaksa.

Tetapi inilah julung kalinya jika benar, suatu surat arahan mengerah anggota parti dengan memaksa setiap Ketua Cabang KeADILan negeri yang diperintah Pakatan Rakyat paling minimum 5 buah bas sarat dengan penyokong dan negeri yang bukan diperintah oleh Pakatan Rakyat paling kokak pun kena hantar penyokong 2 buah bas.

Yang negeri langsung tidak ada wakil rakyat, Ketua Cabangnya kena hantar paling tidak sebuah bas.... Aduhhh!!!! .. Macam mimpi bila dapat tahu akan hal ini.

Terkejut sungguh bila terbaca akan surat perkeliling Setiausaha Agung baharu KeADILan ini ( jika benar) .. terkejut sungguh!!! ... Bertanya dalam hati ... Apa sudah jadi dengan jati diri dan semangat juang para anggota KeADILan kini???? ... Apa sudah jadi????? .. Kena ikut cara budaya UMNO yang kita selama ini kutuk keras sebagai suatu budaya mau meramaikan majlis dan program???? .. Mengapa perlu ada semacam kerahan secara paksa????

Tidak cukup dengan kerah ahli, disediakan pula bas sebagai pengangkutan???? .. Jika ramai yang hadir waima sebilangan besar yang hadir datang secara persendirian dan sukarela tanpa paksaan dan di sediakan pengangkutan, tetapi persepsi terbentuk kini ialah setiap program dan acara KeADILan kini jika mau ramai yang hadir terpaksa ikut cara UMNO/BN yang selama ini dijadikan bahan kutukan dan senda gelak ketawa.

Nanti akan kedengaran puak-puak UMNO akan berkata .. KATA DULANG PAKU SERPIH ... KATA KAT ORANG KAMU YANG LEBIH.

Sebab itu Omak pernah cakap .. Himpunan kali ini sudah nampak bayang-bayang kegagalan apabila dua siri flashmob langsung tidak mendapat sambutan ... tiada kerjasama erat dengan Dewan Pemuda PAS Pusat maupun NGO-NGO pro PR yang sekian lama terbukti rekod kejayaan menganjurkan program himpunan raksasa. ... Mengapa AMK terus mau berlagak sombong bodoh!!!!!

Omak cukup yakin jika AMK kini diterajui YB Amiruddin Sahri ADUN Batu Caves merangkap Exco Selangor, suasana tidaklah seburuk ini.

Apakah masih mau enggan terima kenyataan betapa kedudukan PKR kini agak genting selepas pemilihan 2014 dan pemecatan TSKI sebagai MB Selangor????

Masih mau mendabik dada kedudukan PKR kini semakin utuh dan kukuh?????

Omak sejak mendakap perjuangan KeADILan atas semangat Reformasi 1998 lagi, tidak pernah terfikir yang suatu hari nanti nak kumpulkan para penyokong dan pendokong Reformasi dan anggota KeADILan terpaksa menyediakan bas secara percuma dengan membuat kerahan secara paksa .... TIDAK PERNAH TERFIKIR DAN TERMIMPI SAMA SEKALI.

Masih mau anggap LANGKAH KAJANG hebat dan berjaya meningkat sokongan rakyat???? .. Berpijaklah dibumi yang nyata ... terimalah hakikat dan kebenaran .. hentikan politik dendam kesumat .. berusaha keraslah menyatukan parti yang kini jelas rapuh dan goyah.

Apa-apa pun perlu dengar respon dari Setiausaha Agung KeADILan untuk pengesahan sama ada surat ini sahih atau dipalsukan.

KEBENARAN ITU PAHIT .. KEADILAN ITU PERIT ... PERJUANGAN ITU SAKIT... RAKYAT BENCI KEZALIMAN, PENIPUAN DAN FITNAH .. PEMIMPIN YANG BONGKAK, SOMBONG DAN ANGKUH AKAN DI TOLAK.
Sumber OMAKKAU!!

Tiada ulasan: