"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Saifuddin Nasution hasut Pas tolak Wan Azizah?

azizha rakyat
PETALING JAYA: Datuk Saifuddin Nasution menafikan dakwaaan beliau melobi di kalangan ahli Pas untuk dicalonkan pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh.

Pengarah Pilihan Raya Pusat Parti Keadilan Rakyat (PKR) itu berkata, dakwaan dia menghasut ahli Pas supaya menolak Datuk Seri Wan Azizah Wan Ismail adalah berniat jahat.

Katanya, dia menyokong penuh Presiden PKR dicalonkan pada PRK Permatang Pauh.

“Saya menyokong penuh Dr Wan Azizah. Tidak benar malah berniat jahat tuduhan bahawa saya menghasut ahli Pas,” katanya menerusi khidmat pesanan ringkas kepada FMT.

Saifuddin yang kalah di kerusi Bandar Baharu Kulim pada PRU13 mengulas dakwaan yang tersebar di laman sosial yang mendakwa dia melobi untuk menjadi calon PRK Permatang Pauh.

PKR dijangka akan mengumumkan calon pada Jumaat malam. Pengumuman itu sepatutnya dibuat pada 22 April lalu tetapi ditangguhkan keranan dipercayai calon yang dipilih tidak mendapat sokongan Pas.

Wan Azizah disebut-sebut bakal dicalonkan selain anak keduanya, Nurul Nuha Anwar.
-fmt-

Tiada ulasan: