"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Dalam kehangatan G18 mencari wadah baru, Haji Hadi mengeluarkan peringatan 'Kamu akan 'tenggelam'

Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini memberi peringatan kepada semua ahlinya tentang sejarah parti itu bahawa pemimpin tertinggi parti yang bersama parti atau pertubuhan lain, akan "tenggelam".

Peringatan itu terkandung dalam surat terbukanya kepada anggota parti hari ini tanpa menamakan mana-mana pihak dalam PAS.

"Setiap ahli PAS mestilah bersama dengan jamaah yang ditubuhkan di atas prinsip dan matlamat berakidah yang teguh bersama konsep pendekatannya, dan wajib beristiqamah mengikut kenyataan nas serta sejarah.

"Sesiapa yang mengikuti perjalanan bersama atau membaca sejarah PAS, akan menyaksikan gelombang dan liku perjuangan dan hilangnya pemimpin paling tinggi, ahli biasa atau penyokong secara sendirian atau tenggelam bersama parti dan pertubuhan yang dijadikan bahteranya.

"Adapun perkara yang akan datang berada dalam ilmu Allah dan kita diwajibkan mengambil iktibar serta sentiasa berilmu, berdoa dan bertawakkal kepada Allah," kata Hadi.
-malaysiakini-

1 ulasan:

fazurybeuteq berkata...

kalau kamu sudah tahu ada ilmu allah,macaman kamu cepat bagi hukuman bolih tenggelam kalau tinggalkan pasa dan tubuh parti lain.?maknanay kamu lebih tahu dari allah lah.waliyazubillah.sepatutnya kamu biarkan golongan yang kamu singgkir hidup denan caranya sendiri,kau jagalah bahtera kau tu agar jangan tenggelam dulu dari kapal kecil yang akan dilayari nanti.gunakan ilmu yang kamu ada.