"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Singkir Mukhriz, ‘bom jangka’ meletup – Ahli UMNO

PETALING JAYA: Tindakan menyingkirkan Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Mukhriz Mahathir akan meledakkan ‘bom jangka’ kemarahan rakyat kepada UMNO dan Barisan Nasional (BN).

Perkara itu ditegaskan Ketua UMNO Cawangan Rista Villa Perdana, Rushdan Mohamed kerana api kemarahan rakyat terhadap kerajaan pimpinan BN sedang memuncak ketika ini susulan kegagalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak mentadbir dengan baik.

“Isu (penyingkiran) Datuk Seri Mukhriz kini bukan isu Kedah sahaja tetapi beliau sudah menjadi ikon serta penjenamaan semula UMNO yang mula diterima rakyat pelbagai golongan.
“Penyingkiran beliau hanya meledakkan satu bom jangka yang mana sebelum ini bibit-bibit kemarahan rakyat telahpun memuncak.

“Justeru, penolakan rakyat kepada UMNO dan BN tidak dapat disangkal lagi bukan hanya kepada Kedah tapi Malaysia keseluruhannya,” katanya kepada FMT.

Rushdan berkata, kumpulan yang cuba menjatuhkan Mukhriz sesuai dikategorikan sebagai kumpulan gila kuasa.

“Nafsu serakah (gilakan jawatan) puak-puak tertentu sudah tidak dapat dibendung lagi,” katanya.

Tiada ulasan: