"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


IKLAN TEKS

IKLAN TEKS Cuma RM10 Sahaja Hubungi: gigitankerengga@gmail.com

Mahathir,Jaga Mulut Kamu!

WFAUZDIN NS
AKU ingin memetik kata2 Rafizi Ramli di Kuantan baru2 ini dalam ceramahnya di Paya Besar berkaitan Deklarasi Rakyat. Beliau dgn tegas menyebut Deklarasi Rakyat adalah hak rakyat, bukan hak Mahathir mahupun Kit Siang. Timbul persoalan, siapa "lead' Deklarasi Rakyat? Siapa nakhodanya?

Rafizi sebut lagi, kita (PH) adalah nakhoda Deklarasi Rakyat. Mahathir hanya seorg tokoh yg bersetuju dan mahu menumpang 'kapal' Deklarasi Rakyat. Kita tidak kejam untuk menolak keinginan Mahathir yg mahu Najib turun, sebagaimana kita juga mahu Najib turun.

Tapi....Rafizi menegaskan lagi, seandainya Mahathir melakukan sesuatu yg berlawanan dgn hasrat dan semangat Deklarasi Rakyat, maka 'nakhoda' akan campak beliau keluar dari kapal ini. Apa semangat Deklarasi Rakyat? Pertama, turunkan Najib. Kedua, ubah sistem dan reform institusi negara ke arah yg lebih baik dan telus. Ketiga, secara tidak langsung Anwar mampu dibebaskan. Ini semangat Deklarasi Rakyat dan atas semangat inilah aku menyokongnya, bukan sebab Mahathir.

Kita tidak kisah kalau Mahathir tidak mahu sentuh isu Anwar atau menyebut tentang pembebasan Anwar. Kita tak harapkan orang yg menganiayai Anwar ini untuk membela Anwar. TAPI, Mahathir jangan cuba burukkan Anwar atau ulangi fitnah ke atas pemimpin utama kami ini berterusan. Tidak sokong tidak mengapa, tapi jangan sentuh Anwar.

Seandainya 'pantang' ini Mahathir langgar, aku harap kepimpinan PH bertindak tegas sebagaimana janji Rafizi Ramli iaitu campakkan Mahathir dari kapal kita. Kita tidak mahu Mahathir gunakan kapal kita untuk burukkan Anwar. Deklarasi Rakyat bukan untuk menunaikan hasrat Mahathir menghentam Anwar.

Sejak awal lagi aku tidak pernah percaya kepada Mahathir tetapi aku tidak jumud pemikiran apabila beliau ingin bersama membantu jatuhkan Najib. Bagi aku, usaha harus berjalan walaupun tanpa Mahathir dan kita tidak perlu hentikan usaha ini jika Mahathir mengganggu usaha kita, sebaliknya Mahathir yang sepatutnya disingkirkan sekiranya beliau gagal mematuhi semangat Deklarasi Rakyat. Mahathir, jaga mulut kamu.

Tiada ulasan: