"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Tips Hilangkan Sakit Gigi Hingga ke Akarnya yang Masih Ramai Orang Tidak Tahu, M

Tranungkite
Berjumpa doktor gigi bukanlah pengalaman yang menyeronokkan. Sebahagian besar manusia, lelaki dan wanita tanpa mengira usia, pasti lebih risau ketika terpaksa berjumpa dengan doktor gigi.

Kesihatan gigi dan gusi adalah sangat penting, tapi ia bukanlah tempat yang mudah untuk kita periksa secara menyeluruh kerana cukup sukar untuk melihat apa yang berlaku di belakang mulut. Yang boleh kita lakukan adalah pembersihan secara teratur pada gusi dan gigi.

Setiap kali kita mula merasa jenis kesakitan pada gigi atau pengalaman mengalami pendarahan, badan kita memberitahu bahawa ada sesuatu yang tidak kena, tapi kita tidak tahu apa sebenarnya yang tidak kena.

Faktanya adalah bahawa tahap sakit gigi berbeza. Kadang-kadang rasa sakit ini merupakan kesakitan ringan dan kadang-kadang kita dapat mengalami rasa sakit yang menyiksa seluruh rahang.

Ada banyak sebab mengapa sakit gigi berlaku dan beberapa daripada mereka termasuk jangkitan, keradangan, pembentukan rongga, retak dan gigi yang rosak, masalah dengan akar gigi, rosak mengisi, rahang gangguan sendi dan beberapa faktor lain.

Setiap kali kawasan tengah atau pulpa gigi kita bengkak, kita merasa sakit gigi. Pulpa gigi mengandungi banyak hujung saraf sensitif dan ini adalah mengapa kita merasa sakit yang sangat tajam. Dalam kes anda mengalami sakit gigi dan anda ingin menghilangkan rasa sakit ini dengan segera, anda harus cuba beberapa beberapa tips ini untuk menenangkan rasa sakit.

Berikut kami kongsikan penyelesaian berkesan untuk menghilangkan sakit gigi hingga ke akarnya sebelum anda berjumpa dengan doktor pakar.

1. Garam dan lada

Jika anda mencampur lada dan garam bersama-sama, anda boleh mengharapkan untuk mendapatkan kombinasi yang kuat yang memberikan hasil yang cepat dalam kes sakit gigi. Alasannya mudah – bahan baik memberikan kuat anti-radang, anti-bakteria dan kesan analgesik. Dalam rangka untuk menghilangkan rasa sakit, ikuti prosedur ini:
Ambil jumlah yang sama daripada lada dan garam dan campuran mereka dengan baik
Membuat pes tebal dengan menambah sedikit air (beberapa titis)
Masukkan pes pada gigi yang bermasalah
Tunggu beberapa minit
Melakukan prosedur ini sekali sehari selama beberapa hari berturut-turut.

2. Bawang putih

Sayuran ini digunakan sebagai ubat semulajadi dalam situasi yang berbeza. Bawang putih sangat bermanfaat bagi orang yang mengalami sakit gigi. Sayuran ini dikemas dengan antibiotik dan mempunyai beberapa hartanah bermanfaat penyembuhan lain yang akan membantu setiap orang meringankan rasa sakit.

Berikut preskripsi untuk ubat rumah berasaskan bawang putih untuk sakit gigi:

Ambil satu ulas bawang putih, menghancurkannya dan menggunakan beberapa garam hitam atau meja untuk membuat campuran.
Selain ulas bawang putih, Anda juga boleh menggunakan serbuk bawang putih.
Masukkan campuran ini pada gigi yang bermasalah untuk mengurangkan rasa sakit
Selain itu, anda hanya boleh mengunyah satu atau dua ulas bawang putih dan rasa sakit harus pergi
Melakukan prosedur ini selama 3-4 hari.

3. Cengkih

Tunas bunga ini memberikan kesan antioksida yang kuat antibakteria, anti-keradangan, anestesi dan semua kesan ini dapat membantu anda menghilangkan jangkitan dan kemudahan jenis sakit termasuk sakit gigi.

Kisar dua ulas
Ambil beberapa minyak minyak zaitun atau sayur dan mencampurkannya dengan ulas
Masukkan campuran ini pada gigi yang menyakitkan
Anda juga boleh mengambil beberapa minyak cengkih dan oleskan bola kapas di dalamnya. Menggosok bola kapas langsung pada gigi yang terkena.
Di samping itu, orang juga boleh membuat campuran setengah gelas air putih dan 3-4 titik minyak cengkih dalam rangka menciptakan ubat kumur semulajadi.

4. Bawang

Sayuran ini mempunyai kesan antimikrob dan antiseptik yang kuat dan mereka mampu meringankan rasa sakit langsung. Bawang juga baik untuk penghapusan kuman yang menyebabkan jangkitan.

Dalam kes anda mengalami sakit gigi, ikuti tips berikut ini:

Ambil satu bawang mentah dan mengunyahnya selama beberapa minit. Anda perlu mendapatkan bantuan kesakitan segera.
Dalam kes anda tidak boleh mengunyah sayuran ini, memotong bawang menjadi potongan-potongan dan meletakkan beberapa keping pada kawasan yang terkena.

Jangan ragu untuk mencuba semua rawatan rumah ini untuk sakit gigi, tetapi jika keadaan anda tidak bertambah baik, anda harus mengunjungi pejabat doktor gigi.

Semoga bermanfaat. - [Artikel asal blogmazeer.com]

Tiada ulasan: