"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pihak yang membenarkan warga Israel ini masuk ke Malaysia patut diambil tindakan

Warga Israel 'terlepas' masuk Malaysia jadi viral
Foto yang dimuatnaik oleh laman Facebook StandWithUS

FOTO seorang seorang lelaki yang didakwa warganegara Israel mengambil selfie di hadapan Menara Berkembar Petronas viral di laman Facebook, kelmarin.

Tinjauan Sinar Online mendapati foto tersebut dimuatnaik oleh laman Facebook 'StandWithUs', sebuah NGO dari Israel pada 11 Jun lepas.

"Warga Israel Rudy Rochman meminta dunia menghentikan diskriminasi terhadap Israel," antara tertulis di kapsyen foto tersebut.

Laman tersebut mendakwa foto tersebut diambil di Malaysia di mana negara itu melarang sebarang kemasukan warga Israel.

"Beribu-ribu warga Israel melawat Asia untuk mempelajari budaya setiap tahun selepas latihan mandatori tentera.

"Tetapi, Malaysia membuat keputusan untuk mengharamkan kemasukan warga Israel (ke Malaysia)," kata laman tersebut.

Perkongsian yang dianggap 'perli' tersebut pantas menarik perhatian pelayar dari Malaysia dimana sesetengah mereka membalas perli tersebut.

"Minta maaf, Israel wujud ke? Yang saya tahu cuma Palestin," kata seorang pelayar dari Malaysia.

"Israel tak pernah wujud," balas ringkas dari seorang lagi pelayar.
-sinarharian-

Tiada ulasan: