"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Video: Lelaki dibelasah, diikat & diseret


Kuala Lumpur: Seorang lelaki cedera parah di bahagian kepala selepas dibelasah sekumpulan lelaki dalam kejadian di hadapan sebuah hotel, di Taman Malari, Cheras, petang kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira pukul 2.40 petang itu, suspek berusia 40-an itu dipukul dengan playar dan batang besi sebelum diikat pada kereta dan cuba diheretnya ke sebuah balai polis yang berhampiran.

Insiden berkenaan dikatakan berpunca akibat suspek dikatakan cuba mencuri telefon bimbit seorang lelaki dan bertindak untuk melarikan diri, namun gagal setelah ditangkap orang ramai.

Menurut seorang saksi yang hanya dikenali sebagai Eve, orang ramai yang menyaksikan kejadian terpaksa menghubungi polis bagi halang tindakan kumpulan lelaki itu yang dilihat begitu keterlaluan terhadap suspek.

“Saya terdengar bunyi orang bergaduh di depan apartmen yang saya jangka ia sudah berlaku 30 minit awal sebelum saya mula merakam video ini.

“Beberapa orang di sekeliling saya kemudian menghubungi pihak polis yang datang ke lokasi kejadian 30 minit kemudian,” katanya dipetik laman Stomp.

Tambah Eve, apabila orang ramai menjerit ke arah kumpulan lelaki itu yang cuba heret mangsa dengan menggunakan kereta, kumpulan lelaki itu mengatakan yang suspek patut ‘mati’ atas kesalahan yang dilakukan.

Malah, mereka turut memnta agar orang ramai yang berada di situ agar tidak campur tangan.

“Mujur ada seorang lelaki yang berani menghalang dan menenangkan mereka sebelum pihak polis tiba di lokasi kejadian,” tambahnya.

Sebaik saja polis tiba, saksi ternampak salah seorang lelaki menyembunyikan tali yang digunakan itu dan terus beredar meninggalkan tempat tersebut. 
– Mynewshub

Tiada ulasan: