"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

HANGAT!!!! Laporan: Najib-Hadi bincang rampas S'gor

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang dilapor sedang mengusahakan pakatan pilihan raya untuk merampas Selangor dalam pilihan raya umum akan datang.

Memetik sumber, Straits Times Singapura mendakwa kedua-dua pemimpin Melayu itu “berhubung hampir setiap hari untuk tempoh beberapa bulan”.

Laporan itu juga menyebut bahawa mereka sering berbual dalam telefon selepas Hadi selesai menjalani pembedahan jantung Mei lalu.

Untuk merampas Selangor, kedua-dua parti itu dilapor memerlukan calon berwibawa untuk memimpin pentadbiran negeri itu.

Percubaan juga dikatakan telah dibuat untuk membawa kembali bekas menteri besar Tan Sri Khalid Ibrahim yang dipecat daripada PKR.

“Beliau telah beberapa kali dilihat di Pejabat Perdana Menteri (PMO) akhir-akhir ini,” kata sumber.

Dalam reaksi bertulis Straits Times, Khalid mengesahkan memang ada bertemu dengan pemimpin PAS dan Umno dan parti-parti lain juga.

Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Pelabuhan itu berkata “perbincangan dibuat adalah demi kebaikan rakyat”.

“Sebagai (wakil) bebas, saya ada kebebasan berjumpa dengan mana-mana parti. Untuk saya sendiri tiada rancangan untuk bertanding dalam pilihan raya depan.

“Saya berterima kasih PAS berdiri bersama saya sehingga habis. Tetapi buat masa ini tiada rancangan masuk parti lagi,” katanya.

PAS masih bergabung membentuk kerajaan Selangor walaupun di peringkat pusat, kedua-dua parti tidak lagi mempunyai kerjasama politik secara rasmi.

Sebelum ini Hadi berkata PAS tiada masalah bekerjasama dengan Umno dalam isu berkaitan Islam dan perpaduan Melayu.
-malaysiakini

Tiada ulasan: