"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

NGERI: Ibu bersalin maut, badan terpotong akibat lif rosak bergerak tiba-tiba sebelum pintu tertutup

Ibu bersalin maut, badan terpotong akibat lif rosak

Tragedi menimpa Rocio Cortes Nunez ketika berada di atas pengusung selepas melahirkan anaknya secara pembedahan di sebuah hospital di selatan Sepanyol.

Kejadian itu berlaku di Hospital Valme di Seville, berpunca daripada masalah kerosakan lif.

Ibu berusia 26 tahun itu meninggal dunia dalam keadaan ngeri apabila badannya terpotong dua akibat tersepit pada pintu lif.

Lebih menyedihkan, bayi yang baru mengenal dunia itu berada di sisi ibunya dan dilaporkan dalam keadaan selamat.

Mangsa adalah ibu kepada dua lagi anak perempuan berusia tiga dan empat, menurut akhbar Sepanyol, El Correo.

Difahamkan, lif itu mula bergerak ke atas sebelum pengusung yang membawa Rocio itu sempat masuk sepenuhnya. Ia berlaku akibat masalah mekanikal pada pintu automatik lif itu.

Laporan media tempatan memberitahu, badan mangsa terpotong dua dalam kejadian pada kira-kira pukul 2.30 petang Ahad itu.

Polis dan pasukan bomba bergegas ke tempat kejadian bersama doktor tetapi tidak mampu menyelamatkan wanita tersebut.

Pasukan bomba mengambil masa dua jam untuk mencapai badannya selepas kepala mangsa terperangkap di antara bahagian atas lif dan bumbung, manakala kakinya terjuntai.

Abang ipar, David Gaspar, menyatakan suami mangsa sangat berdukacita dengan kejadian itu.

“Kami masih tidak percaya perkara seperti itu boleh terjadi,” katanya kepada Europa Press.

“Sesuatu harus dilakukan. Mereka perlu dihukum,” katanya.
-mstar

Tiada ulasan: