"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."
JANGAN GUNA GOOGLECHROME JIKA ADA GANGGUAN MALWARE


IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


IKLAN TEKS

IKLAN TEKS Cuma RM10 Sahaja Hubungi: gigitankerengga@gmail.com

Ganjaran RM5,000 Tolong Tangkap Amah


Rakaman CCTV menunjukkan amah tersebut dijemput sebuah kereta yang dipandu seorang wanita.
PETALING JAYA: Trend amah (pembantu rumah warga asing) melarikan diri bukan sahaja menimpa jutawan kosmetik, Datuk Aliff Syukri dan Datuk Nur Sajat tetapi turut berlaku kepada sepasang suami isteri yang menggunakan khidmat itu.

Bapa kepada dua orang anak yang dikenali sebagai Erie Nor Zaidi memuatnaik foto amahnya yang didakwa melarikan diri pada 20 September lalu di Facebook miliknya.

Malah, dia turut menawarkan wang tunai sebanyak RM5,000 kepada orang ramai yang dapat memberi maklumat sehingga tertangkapnya amah warga Indonesia tersebut.

"Rasanya dia masih di sekitar Shah Alam lagi. Tolong saya sebarkan dan ganjaran RM5,000 kepada sesiapa yang berjaya bawa dia kepada saya.

"Saya serahkan duit tabungan saya sebagai ganjaran untuk anda. Jangan diapa-apakan dia. Cukup sekadar bawa dia jumpa saya sahaja," tulisnya.

Posting tersebut menjadi tular di media sosial dan dikongsi lebih 2,528 kali di Facebook.

Menurut Erie, amah tersebut meninggalkan dua anak kecilnya yang masing-masing berusia enam dan tiga tahun bersendirian dengan pintu rumah dibiarkan tidak berkunci.

Lebih teruk lagi, amah tersebut turut melarikan sebuah komputer riba, tab jenama Samsung Galaxy, dua telefon bimbit dan juga beg tangan jenama Louis Vuitton dari kediaman mereka di Cahaya Alam, Shah Alam.

Wajah amah yang dikenali sebagai Amenah.
"Ini pembantu rumah s****, tinggalkan anak-anak kecil kami di rumah begitu saja. Pintu dibiarkan tidak berkunci dengan anak kecil 6 dan 3 tahun sendirian.

"Barang-barang bernilai di dalam rumah dilarikan dengan kerugian hampir RM10,000 di rumah kami," katanya.

Jelas Erie, melalui rakaman kamera litar tertutup (CCTV) dari rumah jiran mereka mendapati amah tersebut dijemput sebuah kereta semasa kejadian.

"Ada kereta yang datang ambil maid tersebut tetapi nombor plat tak jelas mungkin agak jauh.

"Pembantu rumah s**** tersebut dapat bantuan daripada siapa? Adakah ejen atau sesiapa? Pemandu kereta tersebut adalah wanita," katanya.

Pada masa sama, Erie bersyukur kerana dua anak kecilnya selamat meskipun ditinggalkan dalam keadaan pintu rumah tidak berkunci.

"Video kelihatan anak-anak kami keluar dari rumah yang tidak berkunci. Nasib kami baik mereka tak keluar ke jalan utama.

"Mohon kongsi status ini agar ada yang dapat membantu. Kami masih buka tawaran ganjaran RM5,000 jika berjaya tangkap wanita ini dan bawa kepada kami," katanya.
-mstar 

Tiada ulasan: