"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pemandu maut, badan terputus dua dalam kemalangan

WARTAWAN SINAR HARIAN 

PORT DICKSON - Seorang pemuda maut selepas kereta yang dipandunya terbabas di kilometer 20 Lebuhraya Seremban Port Dickson (SPDH) arah Seremban ke Port Dickson sekitar jam 4.30 petang tadi.

Ketua Polis Daerah Port Dickson, Superitendan Zainudin Ahmad berkata, mangsa yang maut, N Anathan, 27, maut di tempat kejadian selepas badannya putus dua daripada paras pinggang ke bawah dan putus kaki sebelah kiri.

Menurutnya, kemalangan dipercayai berlaku apabila kereta jenis Mitsubishi Lancer yang dipandu si mati berada di lorong kanan telah hilang kawalan lalu terbabas ke kiri jalan dan melanggar besi penghadang jalan dan berpusing kemudian melanggar pembahagi tengah lebuh raya.

"Kemalangan itu menyebabkan si mati yang memandu bersendirian tercampak keluar daripada keretanya.

"Lokasi kemalangan merupakan jalan lurus, dua lorong arah yang sama.

"Kerosakan kereta tersebut adalah remuk bahagian hadapan, sebelah tepi kanan dan belakang," katanya.

Zainudin berkata, mayat si mati di bawa ke Hospital Port Dickson untuk bedah siasat.

"Kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987," katanya.

Tiada ulasan: