"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Lelaki bawa mayat teman wanita ke balai polis untuk serah diri

TERKEJUT besar anggota polis di balai Damansara apabila seorang lelaki membawa bersama mayat teman wanitanya dalam kereta yang dipandunya ke balai polis itu sebelum menyerah diri.

Lelaki itu mendakwa dia telah membunuh teman wanitanya di tempat letak kereta sebuah pusat membeli-belah di Kota Damansara sebelumnya.

Suspek berusia 37 tahun kelihatan tenang apabila dia mengaku telah menikam mangsa berusia 35 tahun sebelum membawa mayatnya dalam kereta Honda City ke balai polis tersebut.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, ACP Mohd Zani Che Din memberitahu pemberita bahawa lsuspek menyerah diri kira-kira 1.30 tengah hari tadi.

"Dia yang datang dengan berpakaian lengkap dan dalam keadaan biasa sahaja dipercayai menikam mangsa dalam kereta.

"Siasatan awal mendapati mangsa ditikam pada leher menggunakan senjata tajam yang turut ditemui dalam kereta milik mangsa dengan kesan darah," katanya.

Menurut Mohd Zani, pasangan kekasih itu bekerja di kondominium yang sama di Kota Damansara dan telah berkenalan selama lebih kurang dua tahun.

"Motif pembunuhan masih dalam siasatan dan kami akan memberikan identiti mangsa setelah keluarganya dimaklumkan mengenai kematian mangsa," katanya.

Beliau berkata mayat wanita itu akan dihantar ke Pusat Perubatan Universiti Malaya untuk dibedah siasat.

"Permohonan reman ke atas suspek akan dibuat esok," katanya.
-Bernama

Tiada ulasan: