"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

Pastor gereja bawa anak nak masuk Islam jumpa mufti Perlis

Seorang pastor sebuah gereja membawa anaknya yang mahu menganut Islam bertemu Mufti Perlis Datuk Dr Mohd Asri Zainul Abidin.

“Hari ini seorang paderi (pastor) dari sebuah negeri datang ke pejabat saya. Dia membawa anaknya untuk menganut Islam di Perlis.

“Saya melahirkan rasa kagum dengan sikapnya.

“Dia memberitahu saya 'I always follow your articles and I tell my friends I love mufti of Perlis'.

“Saya mengucapkan terima kasih kepadanya. Saya hargai kehadiran beliau ke pejabat saya,” kata Asri.

Berkongsi pertemuannya dengan pastor bermazhab Protestan itu, Asri berkata beliau bertanya sama ada pastor itu bimbang terhadap tanggapan jemaah gerejanya berkaitan akidah anaknya itu.


“Dia berkata itu satu cabaran yang dia kena hadapi namun dia menghormati pilihan anaknya,” kata Asri.

Menulis di Facebook kelmarin, Asri berkata, peristiwa itu mengingatkan bahawa hidayah dan rahmat Allah itu Maha Luas.

Asri tidak menamakan pastor atau anaknya.

“Gambar saya tidak siarkan untuk menjaga kepentingan semua pihak,” katanya.

Tidak seperti Katolik yang menggunakan gelaran paderi, Protestan menggunakan perkataan pastor untuk pemimpin gereja-gereja mereka.
-malaysiakini

Tiada ulasan: