"Ya Tuhanku ampunilah aku, rahmatilah aku,
perbaikilah aku, angkatlah darjatku, berilah aku rezeki, pimpinlah aku, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku."

IKLAN Hubungi: gigitankerengga@gmail.com


IKLAN TEKS

IKLAN TEKS Cuma RM10 Sahaja Hubungi: gigitankerengga@gmail.com

Exco Perak, 3 dari AMANAH angkat sumpah petang ini

MOHD ALI HASHIM 
Majlis pelantikan dan mengangkat sumpah jawatan Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri Perak, termasuk tiga dari AMANAH, akan disempurnakan oleh Sultan Perak, Sultan Nazrin Muizzuddin Shah di Istana Iskandariah pada petang ini.

Siapa yang akan dilantik sebagai exco kerajaan negeri kali ini masih lagi menjadi tanda tanya walaupun Menteri Besarnya, Ahmad Faizal Azumu telah dilantik mengetuai kerajaan negeri pada 12 Mei yang lalu.

Sebelum ini Ahmad Faizal memaklumkan bahawa jumlah kerusi exco pada kali ini tidak banyak berubah.

Malah ujarnya lagi, pembahagian jawatan exco tersebut adalah berdasarkan kerusi yang dimenangi oleh komponen Pakatan Harapan (PH) Perak dalam pilihan raya umum (PRU) ke-14 baru-baru ini.

Antara nama-nama yang disebut-sebut akan dilantik sebagai exco kerajaan negeri adalah Adun Kuala Kurau, Abdul Yunus Jamhari, Adun Pasir Pinji, Howard Lee Chuan How, Adun Pantai Remis, Wong May Ling, Adun Simpang Pulai, Tan Kar Hing serta beberapa nama lagi.

Adalah difahamkan AMANAH Perak turut mengemukakan tiga nama bagi mengisi kerusi exco pada kali ini.

Pengerusi AMANAH Negeri Perak, Asmuni Awi, Timbalan Pengerusi, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin serta Adun Kemunting Dr Muhd Fadhil Nuruddin adalah antara beberapa nama yang disebut akan mengisi kerusi tersebut.

Dalam PRU14 baru-baru ini Asmuni menang bagi kerusi Dun Manjoi dan kerusi Sungai Rapat pula dimenangi oleh Mohamad Nizar.

DAP yang memenangi 18 kerusi Dun sudah pasti akan mendominasi kedudukan kerusi tersebut jika dibandingkan dengan Bersatu, AMANAH dan juga PKR.

Tiada ulasan: